גישור משפחתי המדריך המלא והמפורט ביותר

January 23 2023doritr

גישור משפחתי הוא הליך אשר מיועד לפתרון סכסוכים משפחתיים בצורה מהירה ויעילה אשר תשאיר את בני המשפחה מלוכדים ותמנע את פירוק המשפחה. בגישור משפחתי בני המשפחה המצויים בסכסוך כלשהו נפגשים בחדר גישור יחד עם המגשר כאשר התפקיד שלו הוא לסייע לבני המשפחה לנהל דיון חופשי על הגורמים למחלוקת ולסכסוך ביניהם ולסייע להם למצוא פתרונות טובים לבעיות קיימות.
מתי יש צורך בגישור משפחתי?

מומלץ מאוד לבחור גישור משפחתי כאשר מדובר על סכסוך משפחתי ובני המשפחה מעוניינים לפתור אותו בצורה מהירה, בעלות נמוכה וללא צורך בעזרתם של עורכי דין ובתי משפט. אין ספק שהדרך הטובה ביותר להגיע לפתרון המקסימלי היא לפנות לגישור משפחתי מיד עם התגלות הסכסוך על מנת למנוע מצבי החמרה מיותרים.

מהם היתרונות של גישור משפחתי?

לגישור משפחתי יש לא מעט יתרונות: ראשית כל, הליך זה נמשך בממוצע 10 שעות אשר מפוזרות לאורך מספר ימים או שבועות בהתאם לצורך ולרצון של בני המשפחה. מעבר לכך, מדובר על הליך זמין שניתן לקבוע מהיום להיום או מהיום למחר. אין צורך להמתין לדיונים רחוקים. מעבר לכך, העלות של הליך גישור היא כמובן זולה יותר מהעלות של דיונים בבית המשפט וכן הוא מאפשר לשמור על המשפחה ועל השלווה שלהם. באמצעות הליך גישור המשפחה נשארת מלוכדת ומצליחה להתגבר על המכשולים ולצאת מחוזקת בסופו של דבר.

כיצד מתנהל גישור משפחתי?
גישור משפחתי מתנהל באופן הבא: בני המשפחה יושבים בחדר הגישור וכל אחד מהמעורבים מעלה על השולחן את זווית הראייה האישית שלו לסכסוך. לאחר שכולם מציגים את זווית הראייה שלהם יתחיל דיון שהמטרה שלו תהיה להפריד בין העמדות השונות. במהלך הגישור יכולים לעלות לא מעט דברים מהעבר המשפחתי, דברים שהפריעו או הציקו לכל אחד מבני המשפחה לאורך זמן וייתכן שהם מהווים את גורם הסכסוך. כמו כן, כל הדברים אשר עולים על השולחן מקבלים מענה ישיר. לאחר שמסיימים לגלות את האינטרסים המהותיים של הצדדים המעורבים יתחיל שיח על פתרונות אפשריים. לגישור משפחתי יש ללא ספק יתרונות שכן הוא זה שמאפשר לכל אחד מבני המשפחה לקבל את הפתרון הטוב ביותר עבורו. ישנם אנשים אשר רוצים לקבל כסף, ישנם אנשים שחשוב להם הכבוד וישנם אנשים שחפצים במשפחה מלוכדת. מגשר טוב יצליח להבין מה כל אחד מבני המשפחה רוצה ולאפשר לו לקבל את מבוקשו בהליך.

בין אם מדובר על סכסוך משפחתי או הליך גירושין, אין ספק כי גישור בגירושין או גישור לצורך יישוב סכסוכים משפחתיים מהווים את הדרך הטובה ביותר לצלוח את המשברים העומדים על הפרק ולנהל את ההליך בצורה טובה יותר לכל הצדדים. לכן, הדבר החשוב ביותר הוא לבחור במגשר מקצועי ומנוסה, בכל ותק בתחום ולא מעט המלצות וכמובן מוניטין. בחירת המגשר הטוב ביותר להליך היא ללא ספק דבר קריטי להצלחתו.

Share: