איך לבחור מחסן גינה?

November 29 2022doritr

 

לא מעט בתים בישראל הם בתי קרקע שיש בהם גם גינה. לבתים מעין אלה יש יתרונות רבים, אך לא פעם יש בהם גם חוסר סדר וזאת בשל העובדה שיש בבית לא מעט חפצים אשר אין מקום לאחסן אותם וגם בגינה יש ריהוט גן, משחקים של ילדים וחפצים שונים אשר בלתי אפשרי לאחסן אותם בצורה מסודרת ולא פעם הם פשוט נשארים מפוזרים בגינה. לכן, הפתרון היעיל ביותר עבור בתים מעין אלה הוא מחסן גינה. מדובר על מחסן שניתן להקים בקלות ובנוחות וכיום גם ניתן למצוא לא מעט מחסנים דקורטיביים אשר לא יפגעו במראה של הגינה ואף יתרמו לו.

כיצד תבחרו מחסן לגינה?

אם אתם מעוניינים לבחור מחסן גינה לגינה שלכם, כדאי שתדעו שבכדי לעשות את הבחירה הטובה ביותר עליכם לשים דגש על כמה פרמטרים חשובים:

ראשית כל, בחירת גודל המחסן, כאשר חשוב מאוד לבחור את המחסן התואם לגודל הגינה שלכם. לא מעט אנשים בטוחים כי המחסן שיתאים להם ביותר הוא מחסן גדול שיאפשר להם את האחסון המקסימלי בו, אולם, חשוב מאוד להבין שמחסן גדול מדי לגינה, לא ישתלב בה בצורה נכונה וכן, עלול לתפוס שטח גדול מדי שמעוניינים לייעד עבור ריהוט גינה, עבור הילדים לצורך משחק בגינה או עבור כל צורך אחר. חשוב להשאיר מקום בגינה לדריכה, לניקוז מים, למעבר, לריהוט גינה ועוד, טרם בוחרים גודל מחסן. כדאי מאוד למדוד את גודל השטח של הגינה שלכם ואת המיקום הרלוונטי למחסן ואז לגשת לבחירת מחסן.

על איזה משטח בגינה אפשר להקים את המחסן?

מחסן גינה הוא אומנם עמיד לפגעי מזג אוויר שונים והוא אמור להיות אטום למים מכל הצדדים שלו אך זה לא אומר שאפשר להעמיד אותו על כל משטח. את מחסן הגינה יש להעמיד על משטח מפולס, מאוזן, יציב ואחיד בעדיפות לאספלט או בטון. במידה ומעמידים את המחסן על חול או אדמה, יש להדק אותו בצורה הטובה ביותר על מנת שלא להסב לו נזק שכן משטח לא אחיד ולא מהודק עלולים לגרום לרצפת המחסן נזק וכן לקצר את חייו.

סוגי מחסנים

כיום ניתן למצוא סוגים שונים של מחסנים וחשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של אחד מהם על מנת לבחור נכון:

ניתן למצוא מחסן עץ שהוא מחסן קלאסי ויפה אשר מתאים במראה שלו לבתים וגינות רבים. מחסן עץ יכול להחזיק מעמד שנים רבות כאשר מתחזקים אותו בצורה נכונה אך לרוב הוא יקר מאוד ביחס למחסנים אחרים. הוא מספק בידוד אך לא מושלם והאטימות שלו למים תלויה במידת ההשקעה בו.

סוג נוסף של מחסן שניתן למצוא הוא מחסן מתכת. מדובר על מחסן אשר נחשבת לפחות דקורטיבי ביחס לאפשרויות אחרות, הוא אטום למים אך הוא מרעיש כאשר יורד גשם והבידוד שלו אפסי בקור. הוא מתחמם באופן משמעותי בשמש אך היתרונות שלו הם הקלות שניתן לפרק ולהרכיב אותו והמחיר הנמוך שלו.

סוג נוסף של מחסן הוא מחסן פלסטיק. מדובר על המחסן הפשוט ביותר והנפוץ ביותר. ניתן למצוא אותו בבתי קרקע רבים. הוא לא בחירה יפה במיוחד אך ניתן למצוא אותו כיום בעיצובים וצבעים שונים כך שכל אדם יכול להתאים אותו לגינת ביתו. מחסן פלסטיק לא מחזיק שנים רבות ויש להחליף אותו כל תקופה.

עוד סוג של מחסן הוא מחסן מפנל מבודד אשר עשוי משתי שכבות של PVC. מדובר על מחסן בעל יכולת בידוד טובה מאוד ולא מעט אנשים משתמשים במחסן המדובר כחדר נוסף לצורך עבודה או למידה.

Share: